Onkyo TX-NR807

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Onkyo TX-NR807 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

MijnheerJohn 25-02-2012
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

Ook ik was een zeer tevreden gebruiker van deze zware Onkyo versterker. Een paar maanden geleden begon de, in april 2010, aanschafte versterker dezelfde kuren te vertonen zoals in de voorgaande revieuws beschreven. Ook ik moest regelmatig de versterker hard resetten door de de stekker uit de wandcontactdoos te halen. Na wat speurwerk op internet kwam ik meerdere reacties van gebruikers tegen die het apparaat ter reparatie hebben aangeboden waarbij achteraf de versterker niet meer te repareren is. Zo ook mijn versterker, helaas.

Steenweg, het bedrijf waar ik de versterker heb gekocht, neemt de versterker terug en bied mij aan om een volledig nieuwe versterker uit te zoeken. Voorwaar een geweldige service na zo'n tegenvaller. Ik wil graag weer een Onkyo terug omdat mijn vorige versterker, ook van Onky, gewoon erg goed bevallen is. Ik ga er van uit de TX-NR 807 last heeft van een ontwerpfout waardoor er zo veel uitval is en Onkyo hier van geleerd zal hebben.

Graag zou ik weer een dergelijke versterker met gelijkblijvende of betere opties aanschaffen. De Onkyo TX-NR 809 ligt voor de hand. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag een reactie.

Paul00001 23-12-2011
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

Ik heb het apparaat inmiddels 2 jaar ingebruik..
Perfect geluid, zo lang het apparaat het doet. Gebrukers gemak is doorgaans ook prima.. Zaken kunne goed worden ingesteld. Qua vormgeving absoluut niet slecht..maar inmiddels 2x moeten terugbrengen eerste keer deed het apparaat helemaal niets meer.. De tweede keer 2 jaar na aankoop geen geluid meer.. Ook in het instellingen menu zijn verschillende functies uitgevallen. Het apparaat blijkt niet meer te repareren.. Dat binnen 2 jaar.. De duurzaamheid is dus ronduit slecht.. Ik ben helaas dus niet echt geneigd weer een Onkyo aan te schaffen al hoewel ik dus in het begin erg tevreden was..

hillua 24-12-2011

hallo,

Heb de TX-NR807 al 2 keer omgeruild omdat hij geen tv signaal door geeft via de hdmi , moest hem steeds via de hoofdschakelaar aan en uit zetten. maand geleden weer terug gebracht was niet te repareren.
Was nog geen 2 jaar oud mocht toen een nieuwe uitkiezen en heb nu de TX-NR908.Heeft ookaf en toe hdmi kuren.kijkt het nog even aan.

roefje20 27-12-2011

Hallo Paul,ik heb de Onkyo TX-NR807 nu ruim 2 jaar
Het probleem wat jij nu hebt komt er bij nu ook aan.
maar had jij alles via de receiver of de tv geschakelt
met de HDMI

gr Roef

hanzeman 08-01-2011

----------update review, 08-01-2011----------
inmiddels ruim een jaar een gelukkige gebruiker van deze wonderdoos ,ik heb alle ins en outs uitgeprobeerd en kan zeggen dat deze ONK een prachtig luisterbeeld neerzet voor een schappelijke prijs,waarvoor ik voor prijs kwaliteit het cijfer 10 wilt uitdelen.

----------2e review, 22-11-2009----------
inmiddels 3 maanden deze receiver in bezit,en tot volle tevredenheid,mogelijkheden zijn groot en de geluids productie zeer goed,ik heb ook maar effe het stoomgebruik tijdens normaal bedrijf gemeten-stereo-dit was ca.80-125watt.
dit valt nog mee voor deze geluidsmachine,al met al ben ik zeer tevreden over dit mooie product,het uiterlijk valt wat tegen maar ja smaken verschillen.
dit is mijn positieve ervaring van dit moment.
minpuntje handleiding is niet altijd even duidelijk.

----------1e review, 22-11-2009----------
sinds enkele dagen in het bezit
van deze receiver,ik had niet de bedoeling dit moois aan te schaffen ,ging in eerste instantie voor de ONK.707.

dan nu mijn voorlopige conclusie
voorlopig alles aan de praat gekregen ,wat mij opvalt dat het geluids beeld zuiver los en open klinkt,verdere mogelijkheden door tijds gebrek
nog niet kunnen uitvogelen.
op dit moment is het een topper op dit gebied ,mijn vorige ONKYO
tx ds 838 intgra,heeft een zeer goede opvolger gekregen.

wordt vervolgt

wimHo 04-05-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

Na dus wat aanloopt problemen (zie eerdere reacties) heb ik nu de receiver al een paar dagen in gebruik.
Ik moet bekennen ik was erg positief over de eerdere recensies maar ben alleen nog maar enthousiaster geworden.
Ik heb de front speakers bi-amp aangesloten en het stereo geluid is naast de surround kwaliteit, super. Het afgelopen weekend heb wat concerten en films gekeken. Heet geluid is zo strak en in de juiste dimensies een wereld van verschil met mijn oude reciever, die ik toch ook al redelijk vond.
Het apparaat is na de eerste verkenning toch wel eenvoudig te bedienen. Het apparaat wordt wel warm maar ik vindt het niet verontrustend. De vturner optie werkt prima, alleen had ik hier ook in eerste instantie wat moeilijkheden om de verbinding tot stand te brengen. Volgens mij lag dit aan mijn router.
Al met al ben ik een zeer gelukkige bezitter van de Onkyo TX NR807, en wat mij betreft zijn geld dubbel en dwars waard.

Mondeov6 10-04-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

Had de TX-SR707 besteld,maar de levering ging langer duren dan mijn geduld zou volhouden.
Kon ipv de 707 de 807 voor een zeer goede prijs kopen en heb er geen spijt van gekregen!

Kan dit apparaat aan iedere muziek- en filmliefhebber aanbevelen,wat een geluid!!!

Heb 'm zelf in combinatie met JBL luidsprekers en het resultaat mag er wezen;een vol en warm geluid is het resultaat.

Mijn opstelling is:
Front:JBL E80's
Center:JBL Studio LC2
Surround:JBL E80's
Subwoofer:JBL E150p

Dit is genoeg om een lokale aardbeving te veroorzaken!

jojo123 24-03-2010
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

Ik heb deze A/V Reciever nu 2 weken in huis. Zo'n beetje alle mogelijkheden uitgeprobeerd. Het is echt een fantastisch apparaat. Zeker voor dit geld. De mogelijkheid van Audyssey is ook erg goed. Dit geeft een mooier, voller en warmer geluid. Je moet hiervoor wel eerst je speakers instellen met de bijgeleverde microfoon. Ook voor het weergeven van gewoon Stereo is deze reciever aan te bevelen. Welke speakers je eraan hangt is persoonlijk. Ik heb Monitor Audio RS6 met Energy surround speakers en dit klinkt erg goed.
Aan de vormgeving moest ik eerst wat wennen, maar dat vergeet je snel als je hoort wat dit apparaat kan.

iwanjordan 28-11-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

wat een geweldig av reciever. voldoet aan alle formaten van dolby geluid. heb hem aangesloten op een htsk11 van harman kardon, het geluid is ongelooflijk zuiver. de netwerk functie is ook ideaal.. altijd voorzien van de laatste firmware, internetradio, geluids bestanden kan je zo streamen van pc naar de reciever.

Hoor dat veel mensen klagen over dat die warm wordt, persoonlijk vindt ik dit wel meevallen

verder een heel machine die voldoet aan eisen wat er straks alle nog moet komen kwa dolby gebeuren.

Andy-D80 07-11-2009
Geschreven voor: Onkyo TX-NR807

Na ruim een maand nog steed heel te vreden over e Onkyo TX-NR807. Zat te twijfelen tussen de 876 en de Pioneer LX51. Vanwege de internet radio en de firmware updates via de ethernet kabel gekozen voor de Onkyo.
Ik heb hem aangesloten met een KEF 1Q90,(2x front) iQ6,(center) iQ30 (2xrear), iQ10 (2x back rear) en een PS100 sub. De sub valt nog tegen. Geluid is subliem, THX mode doet goed zijn werk. Moet alleen nog wat meer speakers hebben voor de nieuwe Dolby format high/wide front. Maar denk niet dat het binnenkort gaat gebeuren gezien de ruimte in de woonkamer.

De audisey geluids kalibratie vind ik wel een beetje omslachtig, duurt 15 min, maar dan heb je ook wat. Mijn woonkamer is niet zo groot, 5 x 4 meter.

Het geluid via de BD player in DTS-HD en Dolby-HD komt nu echt tot zijn recht. Ik merk wel het verschil met de LCM die uit de PS3 komt als ik een BD afspeel. De stem kwaliteit uit de BD lijkt beter, kan ook aan de bekabeling opstelling van de PS3 liggen. Dit moet ik nog uitzoeken. Films zoals Terminator2, Finding Nemo, en ander die THX zijn gecertificeerd komen nu pas tot hun recht.

Het enige wat tot nu toe tegen valt is dat Onyo in NL geen ondersteuning biedt voor de last.fm i-radio, gelukkig doet V-tuner het wel en dan heb je al gauw 2000 radio-stations op je receiver. USB zit er niet bij maar dat wordt goed gecompenseerd door het streamen van mp3tjes via mijn pc.
De 1080P upscaling werkt heel goed, alle video bronnen zijn nu op de receiver aangesloten. De video bronnen worden zelfs doorgezet via hdmi als de receiver op stand-by staat.
Verder valt het mij ook op dat de receiver best heel warm kan worden, misschien nu de in wintermaanden geen probleem maar wel in de zomer. Hij heeft wat dat betreft zeker geen groene label. Tenslotte moet ik toch nog kwijt dat hij iet platter had gemogen. Hij wordt als mid-range receiver neergezet, maar persoonlijk vind ik dat hij door zijn uiterlijk, geluid en mogelijkheden dichtbij een high-end receiver komt.

Al met al ben ik dik tevreden vandaar ook de hogere cijfers, als je opzoek bent naar een high end receiver met heel veel mogelijkheden en steeds de laatste firmware wilt hebben dan is dit wel iets voor jouw. Ik hoop nog lang te genieten van mijn Onkyo.